2-3 Yaş

2 Yaş Beslenme Gelişimi

2. yaşın içindeki çocuğunuz artık birçok yiyeceğin tadını bilse de henüz tatmadığı daha da fazla şey vardır. Onu yeni gıdalarla tanıştırırken sabırlı olmalısınız çünkü bu yaştaki çocuğun yeme keyfi ve yeme zevki bir günden bir diğerine bile değişebilir. Bugün sevdiği bir şeyi yarın reddedebileceği gibi bazı günler ise aynı yiyeceğe takılıp kalır ve tamamen aynı yemeği aynı şekilde hazırlanmış olarak isteyebilir. Aynı yemeğe takılıp kalmaları aslında alışkanlıkları ve rutini sevmelerinden kaynaklanır ve buna saygı göstermek gerekir. Fakat arada yeni gıdaları da sunmayı ihmal etmeyin.    

1 yaşını doldurmuş olan çocuğunuzu halen emziriyor olabilirsiniz. 2 yaşa kadar emzirme önerilmektedir. Eğer anne sütünü 1. doğum gününden daha erken kesmişseniz formül sütlere geçmiş olabilirsiniz. Ancak 12. ayını bitirmiş çocukları artık inek sütü ile tanıştırıabilirsiniz. Ya da yaşına uygun devam sütleri ve formül mamalarla devam edebilirsiniz. Bu kararı verirken doktorunuza danışmanız doğru olur. 

İnek sütüne ya da inek sütü içeren formül mamalara başlarsanız dikkat etmeniz gereken şey, çocuğunuzda inek sütü allerjisi olup olmadığıdır. Bazı çocuklarda inek sütündeki proteine karşı allerji vardır. Bunun belirtileri inek sütü aldıktan sonra görülen kusma, karın ağrısı, ağlama, ishal, kakada kan görülmesi, tartı almanın durması ya da gerilemesi, kaşıntı, ciltte kırmızı-pembe döküntü, öksürük, nefes alıp verirken hışıltı, burun akıntısı, gözlerde sulanma ve kızarma olabilir. Bu belirtilerden bir ya da birkaçını gördüyseniz inek sütünü kesip doktorunuza başvurunuz. 

13. aydan itibaren çocuğunuzun beslenmesinde lifli gıdalar önem kazanır. Lifli gıdalar hem kabızlığı önleyerek barsak hareketlerinin rahat olmasını sağlar hem de çocuğunuzun daha uzun süre tok kalmasını sağlayarak fazla karbonhidrat ve yağ almasını önler. Çocuğunuzun yeterli lif almasını sağlamak için meyve ve sebze yemesine özen gösterin. Elma, armut gibi meyveleri mümkünse kabuklu vermeye çalışın. Yoğurt yerken içine meyve katabilirsiniz. Meyveleri suyunu sıkarak meyve suyu halinde değil de dilimlenmiş meyve halinde ya da püre olarak verin ki çocuğunuz lifinden de yararlanabilsin. Çiğ sebzelerle yapılan salataları ona sunmayı ihmal etmeyin, çok sevmese bile az da olsa yemesine özen gösterin. Tahıllı gıdalar verirken tam tahıllı olanları tercih edin. 

18. aydan itibaren çocuğunuzun kalsiyum gereksinimi de artar. Kalsiyum alabileceği süt, yoğurt, peynir gibi besinleri her gün ve brokoli, bezelye gibi koyu yeşil sebzeleri sık sık çocuğunuza vermeyi ihmal etmeyin. 

Erik, üzüm, kırmızı etler, balık, incir, fasulye, brokoli, yulaf demirden zengin besinlerdir. Bunları da 19. aydan itibaren yeterince vermeye özen gösterin.  

2. yıl içinde çocuğunuzu 3 ana öğün ve 3 ara öğün olarak beslemeniz önerilmektedir. Ara öğünlerde tam tahıllı krakerler, yoğurt, meyve, haşlanmış sebze çubukları gibi sağlıklı besinler hazırlamaya gayret edin. 

Unutmayın!

Unutmayın, her çocuk eşsizdir ve kendine özgü büyüme gelişme özellikleri gösterir. Her çocuk tam olarak aynı zamanda aynı gelişimsel özellikleri kazanmaz. Bu nedenle çocuğunuzu takip ederken yaşıtı olan çocuklarla kıyaslamayınız ve kendi gelişim çizgisine bağlı kalarak takip ediniz. Çocuğunuz bu aylarda beklenen gelişmenin büyük kısmını göstermediyse lütfen doktorunuzla konuşunuz. 

Daha Fazla Kaynak