Hamilelik

Hamilelikte Hangi Gıdaların Tüketilmesi Faydalıdır ?

Sağlıklı hamileliğin önemli ön koşullarından biri gebelikte beslenmenin doğru biçimde planlanması. Hafta hafta gebelik takibi yapılarak, hangi besinin hamileliğin hangi ayında daha yoğun tüketilmesi, hangi yiyeceklerden gebelik boyunca uzak durulması gerektiği gibi hususların iyi belirlenmesi şart. Bu planlama yapılırken, bebeğin sağlıklı gelişimi için ihtiyaç duyacağı besin maddelerinin neler olduğunun doğru şekilde bilinmesi gerekiyor. 

Bebek Anne Karnında Nelere İhtiyaç Duyar?

- Bebeğin gelişimi için en önemli minerallerin başında kalsiyum geliyor. Bebeğin kemik gelişiminin ana aktörü olan kalsiyum aynı zamanda hamilelik süresince annede de önemli ölçüde azalıyor. Bunun önüne geçmek için ise kalsiyum açısından zengin gıdalar olan başta süt ve süt ürünleri olmak üzere, yeşil yapraklı sebzeler, lahana ve badem tüketilebiliyor. Süt ürünleri tüketiminde en çok dikkat edilmesi gereken nokta bunların çiğ sütle üretilmemiş olmaları.

- Gebelikte ihtiyaç duyulan diğer önemli besin kaynağı protein. Hatta annenin enerjisini sağlaması, bebeğin gelişiminin temel yapı taşı olması nedeniyle protein, en önemli besin maddeleri sıralamasında liste başında yer alıyor. Bu kadar önemli olan protein ihtiyacını anne birçok farklı besin maddesi üzerinden karşılayabiliyor. Et iyi bir protein kaynağı olmasına rağmen, özellikle hamilelikte dikkatli tüketilmeli. Az pişmiş et kesinlikle tercih edilmemeli. Aynı şekilde protein deposu sayılan yumurtanın da hamilelik döneminde iyice pişirilerek tüketilmesi öneriliyor. Bunun dışında mercimek, nohut ve fasulye gibi bakliyatlar, fındık ve ceviz gibi bazı kuruyemişler de iyi birer protein kaynağı.  

- Hamilelikte alınması gereken önemli vitaminlerin başında C vitamini geliyor. Taze biber başta olmak üzere turunçgiller, domates, çilek ve limon gibi sebze ve meyvelerden bu ihtiyacı karşılamak mümkün. 

Yukarıda bahsedilen ihtiyaçların yanı sıra anne adaylarının demir, folik asit ve lif açısından zengin ürünler tüketmeleri de öneriliyor. 

Dengeli Beslenme ile Dengeli Kilo Alımı Sağlanabilir

Doğru beslenme sayesinde hamilelikte kilo alımı da kontrollü bir şekilde ilerliyor. Gebelikte kilo annelerin en korkulu rüyalarından biri olmasına karşın, doğru beslenen anne adayları kilolarını kontrol altında tutabiliyorlar.

Sonuç olarak, gebelikle birlikte annenin beslenme düzenini de hamilelik boyunca ve doğum sonrasında olmak üzere uzun vadeli bir biçimde planlaması hem kendi sağlığını korumak hem de bebeğin doğru biçimde gelişimini sağlamak açısından büyük önem taşıyor.

Daha Fazla Kaynak