Türkçe (TR) Map Icon

Hamilelikte Mide Bulantısı Ne Zaman Geçer ?

Hamilelik anne adayının hem fiziksel hem de psikolojik durumunda önemli değişimlerin yaşanmasına sebep oluyor. Anne adayı birçok yeni alışkanlık edinirken, bir yandan da bazı olumsuzluklarla mücadele etmek durumunda kalabiliyor. Hamilelik döneminin en belirgin olumsuz durumlarından biri ise gebelikte mide bulantısı. Çoğu annenin hamilelik dönemine ilişkin en tatsız hatıralarını oluşturan bulantıların şiddeti ise kişiden kişiye farklılık gösterebiliyor. Öyle ki bazı anne adaylarının özellikle sabah bulantıları o kadar yoğun oluyor ki ne zaman geleceği belli olmayan bu mide bulantıları yüzünden annenin sosyal hayatı önemli ölçüde sekteye uğrayabiliyor.

Hamilelikte mide bulantısı genel olarak gebeliğin ilk günlerinde çok sık karşılaşılan bir durum. Özellikle annenin beslenme rutinini olumsuz yönde etkileyen hamilelikte bulantı, gelişimi annenin doğru beslenmesine bağlı olan bebek de göz önünde bulundurulduğunda çözülmesi gereken bir sorun olarak anne adaylarının karşısına çıkıyor. 

İlk Belirtiler: Kısa Süreli Bulantı ve Baş Dönmesi

Bu sürecin ilk belirtileri genel olarak, hamileliğin erken dönemi kabul edilen 4 ila 8. haftalar arasında görülebiliyor. Belirtiler ise kısa süreli bulantı ve baş dönmesi şeklinde kendini gösteriyor. Bunun yanı sıra sürecin etki şiddetine göre anne adayında başta koku hassasiyeti olmak üzere, midede şişkinlik ve yanma, yoğun iştahsızlık ile bazı besin maddelerinden tiksinme gibi belirtileri görmek mümkün.

Söz konusu dönem, normal şartlarda gebeliğin 16. haftasından itibaren düzelmeye başlıyor. Ancak başta da belirttiğiniz gibi her anne adayının hamilelik tecrübesi kendine has oluyor. Bu nedenle de bazı annelerde mide bulantısı hamilelik boyunca devam edebiliyor. 

Bu Dönemde Nelere Dikkat Etmek Gerekiyor

Anne adayları, bazı hususlara dikkat ederek bu dönemi daha rahat atlatabiliyorlar. Örneğin, annenin bu dönemde yataktan birden kalkmaması önemli. Buna ek olarak tiksintiye neden olan yiyeceklerden bir süre uzak durulması, besinlerin daha yavaş bir şekilde tüketilmesi, özellikle sabah kalktıktan hemen sonra mide asidini azaltıcı etkisi olan besinler alınması gibi önlemler sayesinde anne adayı bu süreci daha kolay geçirebiliyor.  Ayrıca, bu dönemde hazır gıda tüketiminden ve dışarıda yemek yemekten kaçınmak da anne adayına yardımcı olabiliyor. Su tüketimi konusunda da dikkatli olmak gerekiyor. Anne adayı, suyu yemek arasında değil de yemeklerden on beş dakika önce veya yemekten bir saat sonra içerek mide bulantısının önüne geçebiliyor.

Yukarı