Türkçe (TR) Map Icon

Beslenme

İyi beslenen çocuk hem güzel gelişir, hem de kendisini iyi hisseder. Doğru ve sağlıklı beslenme, çcocuğunuzun ruh sağlığı için de önemlidir. 

Bu yaşlarda çocuğunuz siz ne yerseniz onu yiyebilir. Sağlıklı beslenmesine ve düzenli saatlerde yemesine özen göstermeniz yeterlidir. Basit bazı kurallarla ona sağlıklı bir beslenme ve beslenme alışkanlığı sağlayabilirsiniz. 

Ona çeşitli yiyecekler sunun. Sadece tek tip ve kısıtlı çeşitlerle beslenmek, yeterli besin ve vitaminleri almasına engel olur. Taze sebze, meyve, süt ve süt ürünleri (peynir, yoğurt), tam tahıllar, baklagiller ve et ile yumurta, erişkinlerde olduğu gibi çocuğunuzda da sağlıklı beslenme için gereklidir. 

Çocuğunuzun büyüme ve gelişmesini takip edin. Eğer normal büyüme gelişme gösteriyorsa “tabağındaki bitecek” demeyin. Normalde çocuklar doyacakları kadar yerler. Siz de onun ne zaman doyduğunu anlamasına destek olun. Bu tüm yaşamı için önemli bir alışkanlıktır. Onun porsiyonlarının erişkininkinden daha küçük olması gerektiğini de unutmayın. Sizin yediğiniz kadar yemesi, gereğinden fazla besin almasına ve normalden fazla kiloya sebep olur. Obezite günümüzde ve ülkemizde de çocuklar için önemli bir tehlikedir. 

Tüm aile birlikte yemeye ve düzenli yemek saatleri oturtmaya özen gösterin. Bu saatler arasında çocuğunuza sadece meyve, yoğurt gibi sağlıklı atıştırmalıklar verin, abur cuburla karnını doyurmasına engel olun. Yemek zamanlarında hepiniz masada toplanın ve birbirinizle sohbet ederek yemek yiyin. Televizyon karşısında yeme alışkanlığı geliştirmeyin. Masada yemek yerken örneğin tablet bilgisayarla oyun oynamasına izin vermeyin. Sağlıklı yeme alışkanlığı bu yaşlarda gelişir. 

Hazır gıda tüketmemeye özen gösterin. Bu tüm aile için önemli bir kuraldır. Hazır yiyecekleri ve dışarıda yenilen hızlı yiyecekleri kısıtlayın. Evinizde, sağlıklı ve düzenli yemek yeme alışkanlığını yerleştirin. Hazır meyve suları ve meşrubatlar çok fazla şeker ve kalori içermektedir. Bunları tüketmesini engelleyin ya da en aza indirin. En sağlıklı içecek sudur. Bunu untumayın. Ayran ve sütü de ihmal etmeyin. 

Kaynaklar: 
1. https://childdevelopmentinfo.com/child-development/physical-development-in-children-and-adolescents/ (Erişim tarihi: Mayıs 2018)
2. https://www.rileychildrens.org/health-info/growth-development-3-5-years (Erişim tarihi: Mayıs 2018)
3. https://www.healthychildren.org/English/ages-stages/preschool/Pages/Developmental-Milestones-4-to-5-Year-Olds.aspx (Erişim tarihi: Mayıs 2018)
4. https://www.healthychildren.org/English/ages-stages/preschool/nutrition-fitness/Pages/default.aspx (Erişim tarihi: Mayıs 2018)
5. https://www.cdc.gov/ncbddd/actearly/milestones/milestones-4yr.html (Erişim tarihi: Mayıs 2018)
6. https://www.healthychildren.org/English/ages-stages/preschool/nutrition-fitness/Pages/Feeding-and-Nutrition-Your-4-to-5-Year-Old.aspx (Erişim tarihi: Mayıs 2018)
Yukarı